News

Hyvinvointia kung fusta | Well-being through kung fu

Yksi kung fun vahvuuksista on sen monipuolisuus: sopivia harjoituksia löytyy monenlaisiin elämäntilanteisiin ja erilaisille harjoittelijoille.

Tai Shin Mun Vallila tarjoaa torstaisin kello 18.30-19.30 pehmeämmän harjoituskerran, jonka painopiste on hyvinvoinnissa. Hyvinvointiharjoittelu soveltuu erinomaisesti rentoutumiseen työpäivän jälkeen, palautumiseen muusta harjoittelusta ja loukkaantumisista sekä ylipäänsä treenaajille, jotka kaipaavat rauhallista mutta tehokasta liikuntaa.

Harjoituksissa keskitytään kehonhuoltoon ja terveyden ylläpitämiseen. Tunti koostuu neljästä osiosta, jotka ovat alkulämmittely, huoltavat harjoitteet, qi gong sekä hieronta/venyttely. Huoltavissa harjoitteissa keskitytään usein liikkeisiin, jotka vetreyttävät hartioita. Qi gong -harjoittelu puolestaan sisältää perinteisiä kiinalaisia hengitysharjoituksia, joihin yhdistyy rauhallinen liikesarja.

Harjoituksiin voi osallistua samalla treenipassilla kuin muuhunkin harjoitteluun. Mikäli osallistuu myös torstain tavalliseen alkeisharjoitukseen (17.00-18.30), sessiot lasketaan yhdeksi pitkäksi treeniksi joista tulee passiin yksi leima – kaksi treeniä yhden hinnalla, toisin sanoen. Tervetuloa mukaan!

One of the strengths of kung fu is that it provides different ways to train for different practitioners in different situations.

On Thursdays at 18.30-19.30 Tai Shin Mun Vallila offers a softer training session with a focus on well-being.  These sessions are excellently suited for relaxing after a day of work, for recovering from other training or injuries and in general for all practitioners looking for relaxed but efficient exercise.

The session consists of four sections: warm-up, well-being exercises, qi gong and massage/stretching. The well-being exercises are often designed to loosen up and relax the shoulder area. Qi gong training consists of traditional Chinese breathing exercises combined with soft movement.

You can participate in the sessions using the same training pass as for other training. If you participate in both the beginner session (17.00 to 18.30) and the well-being session, they count as one long session – effectively two sessions for the price of one. Welcome!